Moór Bernadett és a MAO



Moór Bernadett és a MAO

Moór Bernadett
Moór Bernadett immár 17 éve van a zenei pályán. Az eltelt évek alatt számos zenei produkció tagjaként ért el sikereket, ám a 2008-as esztendő változást hozott életében és elkészítette első önálló zenei anyagát. Hét év Ungár Zenekari tagság és számos hazai produkció vokalista munkái után 5 évig az egyik legsikeresebb lányformáció (Bestiák) frontembere volt a 90-es évek közepétől, ahol Bedhy néven ismerhette őt a nagyérdemű. Az együttes 2002-es feloszlása után a családalapításé lett a főszerep. Második kisfia megszületése után 2005 ősze óta dolgozik visszatérő önálló nagylemezének anyagán.

Moór Bernadett azon kevés szerenecsés előadóművészek egyike, akik az Európa-szerte elismert, Fekete-Kovács Kornél vezette Modern Art Orchestra zenekarral közreműködve áll színpadra és szerepel egy albumon.

MAO – Modern Art Orchestra
A zenekar ambíciójának fókuszában a kortárs, elsősorban magyar jazz szerzemények bemutatása, rendszeres műsoron tartása áll. A MAO-t olyan erős művészegyéniségek alkotják, akik közös látásmóddal haladnak az együttes céljai felé, van önálló formációjuk, rendszeresen komponálnak, hangszerelnek.
A megalakuláskor alapvető szempont volt, hogy a hagyományos big band felállással kompatibilis, de megszólalásában egyedi hangzású formációt hozzanak létre. A stíluskellékek közül kiemelendő, hogy új hangszerek is bekerültek az együttesbe. A bőgő mellett markáns basszushangszer a tuba és a kürt, a fafúvósoknál a klasszikus fa-hangzást a fuvolák, klarinétok és a basszusklarinét adják.

A repertoár kialakításában is a korszerűség és az egyedi hangzás volt a legmeghatározóbb szempont, amely részben már adott volt, hiszen Fekete-Kovács Kornélnak az elmúlt hét évben big bandre készült szerzeményei és feldolgozásainak száma meghaladja az ötvenet, ezzel együtt Hárs Viktor, Oláh Szabolcs, Bacsó Kristóf és Mester Dániel darabjai is bővítették a MAO-nak íródott darabok számát. Az együttes zenei arculatának szintén meghatározó része, a kortárs zeneirodalom kiemelkedő darabjainak bemutatása is. Így került a repertoárra pl. Zsoldos Béla Üstdobversenye, Igor Sztravinszkij Ebony Converto-ja, de Eötvös Péter Paris-Dakar című darabja is. (A darabot a zenekarvezető Fekete-Kovács Kornél, a szerző megbízására a MAO instrumentációjára hangszerelte át) A MAO bemutatkozó koncertje 2005. decemberében a műfajok szintézisének jegyében telt.

Fekete-Kovács Kornél és Hegyi György Karácsonyi Napló című darabjának ősbemutatóját követően, a zenekar négy vendége hozott egy-egy szerzeményt. Dés László, Szakcsi Lakatos Béla mellett két énekes, Winand Gábor és Zséda is közreműködött.
A zenekar 2006-ban számos további sikeres koncertet adott nagyszabású rendezvényeken, fesztiválokon. Többek között a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, ahol Julian Joseph Kvartett vendégszereplésével adott nagysikerű koncertet a Művészetek Palotájában, az Európa Jazzhíd-Budapest Jam, a balatonboglári Jazz és a Bor Fesztiválját, a Sziget fesztivált, a MOL Budapest Jazz Fesztiválon, Wallace Roney vendégjátékával és a Korunk Zenéje fesztivált.
A Modern Art Orchestra hitvallása szerint, ha mindenki figyeli a ritmust, a saját környezetét, és megpróbál a folyamathoz alázattal, saját hangot hozzátenni, akkor lehet repülés, hömpölygés, mindenképp harmónia keletkezik belőle.
 

 

HONLAP


VIDEÓ


FELVÉTELEK