Mizar



Mizar

A Mizar zenekart 2002. év elején alapították meg: Sárközy Fanni - billentyűs hangszerek, ének, szerző, szövegíró; Schneider Péter - gitár, szájharmonika, ének, vokál, szerző, szövegíró; Pusztai Gábor - dobok, ütőhangszerek, dobprogramok, olyan zenésztársak bevonásával, akik szívesen kísérleteztek a jazz zene mainstream vonulatától eltérő, klasszikus zenei és populáris dallamvilágú, sok esetben népzenei elemeket ötvöző, de továbbra is jazz alapokon nyugvó irányzat kialakításával.

A zenekar eddigi eredményei, fellépései közül kiemelnénk:

  • 2002-ben a Hajógyári szigeten az LGT Fesztivál keretein belül megrendezett „LGT Danász” elnevezésű országos tehetségkutató versenyt, azon belül is elért, második helyezésüket
  •  a 2003-as VI. Paksi Pop-Rock-Jazz tehetségkutató versenyt, melyen a zenekar ismét második lett, illetve Sárközy Fanni elnyerte a legjobb billentyűsnek és szerzőnek, Bakaja Péter a legjobb basszistának, Pusztai Gábor pedig a legjobb dobosnak járó különdíjat.
  • Ugyanezen a rendezvényen 2004. október 20-án első helyezést értek el, valamint Schneider Péter a legjobb gitárosnak, Sárközy Fanni a legjobb billentyűsnek és a legjobb szerzőnek, valamint Kabelács Rita a legjobb énekesnek járó díjakat kapták meg.
  • Említést érdemel még a 2003. novemberében megrendezett, Budapest – Belvárosi Lipót Napok Jazzpályázatán elért második helyezésük és közönségdíjuk is.
  • 2006. július 14-én második helyezést értek el az I. Balatonfüredi Jazz-improvizációs Versenyen, illetve Sárközy Fanni megkapta a legjobb szerzőnek járó különdíjat.
  • A Jazzy Rádió 2007-es Dalversenyének győztes szerzeménye az Újra a parton című daluk, illetve Sárközy Fanni nyerte el a legjobb szerzőnek járó díjat.


Az általuk képviselt zenei irányzat behatárolása nem könnyű feladat. Sárközy Fanni, a zenekar szerzője gondoskodik az egységes stílusról. Dalai ötvözik a jazz harmóniavilágát, improvizatív jellegét és szerkezeti megoldásait a popzene dallam- és ritmusvilágával. Ugyanakkor előfordul, hogy népi, világzenei elemeket is felhasználnak dalaik meghangszerelésénél. Ebből az elegyből mégis közérthető, fülbemászó zenei egység jön létre, melyet Schneider Péter magyar dalszövegei tesznek egésszé. E zene igen gyors befogadásra talál a közönség körében. A közérthetőséget fontosnak tartja a csapat, mivel hiszik, hogy a legfontosabb gondolatok egyszerűen megfogalmazhatók a zenében is. A zeneszerzés és hangszerelés során egyre ritkábban használt eszközökkel élnek. Sok esetben kompozíciókon belüli ütembővülés, ritmusváltás, sőt, polimetrikus játék is előfordul zenéjükben, melyet kifejezetten értékhordozó jazz/smoothjazz zenének tartanak. 
 

 

HONLAP


VIDEÓ


FELVÉTELEK